• Ons team

• Dr. Carel Bron, manueel fysiotherapeut

Carel Bron studeerde af aan de Academie voor Fysiotherapie in Groningen in 1979. Deed aanvullend de opleiding Manuele therapie Eindhoven (Stichting Opleiding Manuele Therapie) (1988). Hij werkte van 1979 tot 1991 in het Academisch Ziekenhuis Groningen op de polikliniek fysiotherapie van de afdeling revalidatie en op de afdeling Chirurgie. Carel is sinds 1991 werkzaam in de praktijk voor nek-, schouder- en armklachten en heeft speciale interesse in het subacromiale impingement syndroom. Hij behaalde de “National qualification in trigger point needling” (Dublin 2006) en is gecertificeerd door de Myopain Seminars, Bethesda,MD, USA. In 2008 heeft hij in Limerick (Ierland) een 2-daagse workshop van dr. Jay Shah (National Institue for Health, Bethesda, MD. VS en tevens docent aan de medical school van Harvard university, Boston, MA, VS) gevolgd.Hij was ruim 17 jaar cursusleider (tot 2009) en docent bij het Nederlands Paramedisch Instituut voor de cursussen “Schouderklachten” en “Het myofasciaal pijn syndroom”. Daarnaast is hij mede-oprichter van de cursus “Het myofasciale pijn syndroom” van Myofasciale pijn seminars Groningen. Van 2007 tot 2010 verzorgde hij gastcolleges bij de professional master opleiding Rotterdam.Op 19 April 2011 is hij gepromoveerd aan de Radboud Universiteit, waar hij sinds 2002 als onderzoeker verbonden is aan de afdeling IQ healthcare van het UMC St. Radboud te Nijmegen (Promotor Prof. dr. R.A.B. Oostendorp). Hij doet onderzoek naar de rol van myofasciale trigger points bij veel voorkomende schouderklachten. Hij is mede-auteur van het artikel Myofascial Trigger Points:An evidence-based Review. JMMT 2007 waarvoor een OPTP award for excellence werd ontvangen. Meerdere artikelen hebben het predicaat highly accessed ontvangen.

Carel is reviewer voor een aantal internationale wetenschappelijke tijdschriften, zoals The Journal of Musculoskeletal Pain, The Journal of Manual and Manipulative Therapy, Pain Practice en Clinical Rheumatology. Hij is bovendien lid van de redactieraad van de Journal of Musculoskeletal Pain (menber of the editorial board) en lid van de internationale adviesraad van (member of the international advisory board of) The Journal of Bodyworks and Movement Therapies. Daarnaast is hij lid van het organisatie comite van het International Myopain Congres dat 2010 in Toledo, Spanje werd gehouden.Sinds februari 2015 is hij lid van de International Board of Directors van de International Myopain Society. Hij is lid van het Koninklijk Genootschap voor Fysiotherapie KNGF, Nederlandse vereniging voor Manuele Therapie NVMT, het Academisch Netwerk Eerstelijns Fysiotherapie ANEF,  de international Myopain Society, de European Society for Shoulder and Elbow Rehabilitation EUSSER en de Dutch Pain Society.

Zie ook publicaties

• Betty Beersma, manueel fysiotherapeut

Betty Beersma studeerde af aan de Academie voor Fysiotherapie Groningen in 1986. Deed aanvullend de opleiding Manuele therapie Eindhoven (Stichting Opleiding Manuele Therapie) (1992). Werkte van 1986 tot 2002 in een particuliere praktijk in Groningen. Vanaf 2002 werkzaam in de Praktijk voor Nek-, Schouder- en Armklachten. In 2006 behaalde zij de “Myopain Seminars Certification for Dry Needling (Groningen/Bethesda, USA). Voorts actief als instructeur bij diverse cursussen betreffende myofasciale klachten. (Myofasciale Pijn Seminars Groningen, NPI  (Nederlands Paramedisch Instituut), Myopain Seminars Bethesda;  cursus Dubai).Medeauteur van het deel over nek- schouderklachten in het boek “Trigger Point Dry Needling, an evidenced and clinical-based approach”.Volgt  bij- en nascholingscursussen op gebied van myofasciale klachten.  Volgde het International Myopain Congres in 2010 in Toledo, Spanje en in 2013, Seattle, USA. Medeorganisator van het  Nederlands Myofasciale Pijncongres , 1 november 2014.

Zij is lid van het Koninklijk Genootschap voor Fysiotherapie( KNGF), de Nederlandse vereniging voor Manuele therapie(NVMT) en de International Myopain Society.

• Margriet Eleveld, fysiotherapeute

Studeerde af aan de Academie voor Fysiotherapie Groningen (1994). Deed aanvullend de opleiding Orthopedische Geneeskunde (Cyriax Delft) (1998). Heeft zich daarna verder verdiept in de behandeling van schouderproblematiek en deed de cursus “myofasciale pijn” in Groningen. Heeft ervaring opgedaan in particuliere praktijken en ziekenhuizen in binnen- en buitenland (Zwitserland, Duitsland en Engeland).

Zij werkt sinds 2001 in de praktijk voor nek-, schouder- en armklachten. Speciale interesse in myofasciale pijnklachten. Zij behaalde in 2006 “myopain seminars certification for dry-needling (Groningen/Bethesda, USA)”.

• Matthijs Luitjes, fysiotherapeut

Matthijs Luitjes studeerde in 2006 af als fysiotherapeut aan de Hanzehogeschool in Groningen. Gedurende 6 jaar deed hij ervaring op als fysiotherapeut bij zowel een gezondheidscentrum als enkele particuliere fysiotherapiepraktijken. In 2010 rondde hij de cursus ‘Myofasciale pijn’’ af bij ‘Myofasciale Pijn Seminars Groningen’. Sinds 2012 is Matthijs werkzaam bij de Praktijk voor Nek-, Schouder- en Armklachten in Groningen.

Naast fysiotherapeut is Matthijs sinds 2014 docent bij ‘Myofasciale pijn seminars Groningen’ (www.myofascialepijn.nl) en het Nederlands Paramedisch Instituut (NPi).

Hij is aangesloten bij het Koninklijke Nederlands Genootschap Fysiotherapie (KNGF) en de International Myopain Society (www.myopain.org).

• Erik Heuvink, manueel fysiotherapeut

Erik Heuvink studeerde in 2008 af als fysiotherapeut. Van 2010 tot 2013 volgde hij de Masteropleiding Manuele Therapie aan het SOMT. In 2010 heeft hij de cursus schouderklachten van Dr. Stenvers gevolgd en in 2017 rondde hij de cursus Myofasciale pijn af bij ‘Myofasciale Pijn Seminars Groningen’. Erik is na zijn studie fysiotherapie fulltime werkzaam geweest in een praktijk in Groningen en heeft daarnaast een eigen praktijk opgezet. Omdat zijn belangstelling steeds meer uitging naar het nek-, schouder- en armgebied is hij vanaf 2016 gaan werken bij de Praktijk voor Nek-, Schouder- en Armklachten. Erik heeft een ruime ervaring als fysiotherapeut en manueel therapeut. Daarnaast heeft hij een extra interesse voor het behandelen van duizeligheid, schouder-, hoofd- en nekpijn. Erik is aangesloten bij het Koninklijk Nederlands Genootschap Fysiotherapie (KNGF).

• Larissa Post-Bijlsma, secretaresse

• Ineke Staal-Tebbes, secretaresse